Blog

Jakich utrzymać efekty zabiegu liposukcji

Liposukcja i co dalej? Jakich utrzymać efekty zabiegu

Liposukcja, czyli inaczej odsysanie tłuszczu, to zabieg, który ma na celu pomóc wymodelować sylwetkę – usunąć zbędną tkankę tłuszczową z miejsc, z których trudno się jej pozbyć. Warto jednak pamiętać, że aby utrzymać efekty zabiegu na długo, należy przestrzegać pewnych zaleceń.

 

Bezpośrednio po zabiegu

Po wykonaniu zabiegu należy przez około 2-6 tygodni nosić odzież uciskową. W zależności od partii ciała poddanej zabiegowi mogą to być np. spodnie, pas, koszulka czy kombinezon.

Przez 3-4 tygodnie należy unikać nadmiernego wysiłku fizycznego, wizyt w saunie czy na basenie. Warto też unikać opalania się na słońcu i w solarium przez 6 miesięcy (dotyczy to wystawiania na słońce blizn pooperacyjnych).

Po upływie około 10 dni, po konsultacji z lekarzem, można też skorzystać ze specjalnych masaży, np. z masażu endodermolipolitycznego, którego zadaniem jest rozbijanie nierówności, niwelowanie obrzęków, odbudowa naczyń krwionośnych, poprawa wiotkości skóry czy usprawnienie krążenia.

 

Na dłuższą metę…

Liposukcja, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii i wiedzy ekspertów – jest zabiegiem skutecznym i bezpiecznym. Należy jednak pamiętać, że usunięcie tkanki tłuszczowej nie gwarantuje, że efekt utrzyma się do końca życia. Nieodpowiednia dieta, brak ruchu i niehigieniczny tryb życia mogą spowodować, że tkanka tłuszczowa będzie się odbudowywać. Oto kilka wskazówek, które pozwolą utrzymać efekty zabiegu:

 

  • Zbilansowana dieta – to jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na utrzymanie efektów liposukcji. Należy unikać tłustego, przetworzonego jedzenia, gotowych przekąsek, nadmiernej ilości słodyczy oraz jedzenia typu fast-food. Zamiast tego do diety warto włączyć jak największą ilość warzyw i owoców, uzupełniać je produktami pełnoziarnistymi, orzachami. Zamiast tłustego, czerwonego mięsa lepiej wybierać ryby i owoce morza.

 

  • Ćwiczenia fizyczne – mimo iż przez 3-4 tygodnie po zabiegu należy unikać ćwiczeń fizycznych, po tym czasie warto stopniowo zwiększać aktywność fizyczną. Po okresie rekonwalescencji warto pamiętać o regularnych treningach i przynajmniej 3 razy w tygodniu przez godzinę intensywnie ćwiczyć.

 

  • Odstawienie używek – negatywny wpływ na wszystkie komórki ciała, a także na przemianę materii mają używki takie jak papierosy czy alkohol. Warto ograniczyć je do minimum lub całkowicie z nich zrezygnować. Podczas posiłków od czasu do czasu można zaserwować sobie np. lampkę czerwonego, wytrawnego wina.

Komentarze

Brak komentarzy, skomentuj jako pierwszy!

Napisz komentarz